Nap Proposal Type: Angazhim
Institucion i emëruar
Azhurnimi i fundit në
08 November 2021
Arritjet totale për të qenë të suksesshëm: 2
Arritjet e arritura: 0/2
Arritjet në pritje: 0/2
Arritjet e parealizuara: 0/2
Arritjet me progres të konsiderueshëm: 2/2
Подготвен и јавно достапен наративен-финансиски извештај за програмско и буџетско известување за секоја од куративните и превентивните програми од буџетот на Министерството за здравство
Јавно објавени на веб страната на министерството за здравство 20-те Извештаи за програмско и буџетско известување за куративните и превентивните програми за зравствена заштита за 2018 година.
Treguesit e qëllimit të propozimit:Воведена методологија за мерење на влијанието на трошоците врз крајните корисници за превентивната буџетска програма: „Програма за заштита на населението од ХИВ/СИДА во Република Северна Македонија”
Во тек е дефинирање на точен датум за одржување на обука за презентирање на чекорите за оценување на влијанието на буџетските трошоци врз крајните корисници на јавните услуги. Обуката ќе биде одржана од страна на Здружението за еманципација, солидарност и еднаквост на жените (ЕСЕ), а на истата ќе присуствуваат претставници од невладиниот сектор кои се корисници на наведената превентивна програма и одговорното лице за планирање и реализирање на програмските активности на програмата. |
Унапредување на транспарентноста во спроведувањето на здравствените програми и воспоставување на механизам за оценување на влијанието на трошоците од овие програми врз крајните корисници, преку вклучување на граѓаните
Cili problem publik adresohet nga angazhimi?
Министерството за здравство во соработка со Здружението за еманципација, солидарност и еднаквост на жените (ЕСЕ) подготвија стандардизирана форма на годишни наративно-финансиски извештаи за секоја од превентивните и куративните буџетски програми за 2017 година и истите се објавени на веб страницата на министерството. Во текот на наредниот период ќе се продолжи со иницијативата за објавување на годишните извештаи за реализација на програмските активности за секоја од превентивните и куративните програми за здравствена заштита.
Воспоставениот формат на извештај ќе значи унифицирање на параметрите за наративно известување на ниво на институција, а во себе ќе содржи податоци за тоа што институцијата има направено и постигнато со трошоците направени во тековната година соодветно на целите, резултатите и активностите предвидени со програмата. Исто така ќе обезбеди финансиско известување и ќе содржи податоци за тоа колку средства се планирани и потрошени на ниво на активност и по извршител на буџетската програма. Овие извештаи институцијата ќе ги објави на своите интернет страници во текот на првата половина од тековната година за претходната година.
Министерството за здравство ќе селектира минимум една превентивна или куративна буџетска програма во соработка со ЕСЕ,ќе се развијат механизими/методологии за мерење на влијанието на трошоците од истата врз крајните корисници. Вака развиениот механизам/методологија ќе се пилотира на идентификуваната пилот буџетска програма (спроведувањето на процесот на оценка и комуникацијата со крајните корисници ќе се спроведе во соработка Здружението ЕСЕ). За таа цел ЕСЕ ќе развие и спроведе еднодневна обука за презентирање на чекорите за оценување на влијанието на буџетските трошоци врз крајните корисници на јавните услуги. Дополнително, овој процес ќе овозможи идентификување на реалните потреби и приоритети на крајните корисници кои понатаму ќе помогнат на институцијата во процесот на планирање на идните активности. По завршувањето на периодот на пилотирање, институцијата ќе ги вклучи резултатите од спроведениот процес на оценување во планирање на буџетот и активностите за избраната пилот програмата за 2021 година.
Pse është ky angazhim i rëndësishëm për vlerat e PHQ?
Institucion i emëruar
Azhurnimi i fundit në
08 November 2021
Arritjet totale për të qenë të suksesshëm: 2
Arritjet e arritura: 0/2
Arritjet në pritje: 0/2
Arritjet e parealizuara: 0/2
Arritjet me progres të konsiderueshëm: 2/2
Зголемување на бројот на институции кои ја користат можноста за автоматско превземање на податоците од ЕСЈН со цел објавување на годишните планови за јавни набавки (и нивните измени и дополнувања), на огласите за јавни набавки, на известувањата за склучен договор и на склучените договори, на своите интернет-страници, континуирано, како што овие документи се објавуваат на ЕСЈН.
БЈН во јуни 2018 година направи надградба на ЕСЈН со која се овозможува автоматско објавување на огласите и известувањата за склучени договори за јавните набавки на интернет –страниците на институциите и со циркуларно писмо ги извести сите договорни органи дека во профилот на секој локален администратор регистриран на ЕСЈН се додадени „HTML“ тагови за „iFrame“ кој ги содржи информациите за огласите и договорите за тој договорен орган. По поставување на овие „HTML“ тагови во веб-сајтот на институцијата (или ако немаат своја, на веб-сајтот на институцијата под чија што надлежност работат) автоматски се прикажуваат податоците од објавените огласи за јавни набавки и известувањата за склучени договори заедно со копија од склучениот договор објавени на ЕСЈН. Целта на ваквата надградба на ЕСЈН е да се автоматизира процесот односно со поставување на дадените „HTML“ тагови на интернет страниците на институциите еднаш, да се прикажуваат податоците за јавни набавки по објавување на оглас или известување за склучен договор на ЕСЈН. Податоците кои се прикажуваат на веб-сајтовите кај договорните органи се освежуваат еднаш дневно.
Treguesit e qëllimit të propozimit:Зголемување на бројот на институции кои ја користат можноста за автоматско превземање на податоците од ЕСЈН со цел објавување на известувањето за реализиран договор на своите интернет-страници, континуирано, како што известувањето се објавува на ЕСЈН.
Во новиот Закон за јавните набавки („Службен весник на Република Северна Македонија“ бр.24/19), кој стапи на сила од 01.04.2019 година се предвидува задолжително објавување на плановите за јавни набавки како и задолжително објавување на известувањата за реализирани договори на ЕСЈН. Согласно на тоа, предвидена е нова надградба на системот која на истиот начин ќе овозможи автоматско објавување на плановите за јавни набавки заедно со сите измени и дополнувања на планот, како и автоматско објавување на известувањата за реализиран договор на веб-сајтовите на институциите по поставување на дадените „HTML“ тагови.
Оваа надградба е поставена на ЕСЈН во Јануари 2020 година. На договорните органи регистрирани на ЕСЈН повторно им беше испратено циркуларно писмо во кое беа известени за новата надградба и детално упатство за начинот на поставување на линковите на нивните веб страници или веб страниците под чија надлежност работат
Treguesit e qëllimit të propozimit:Можност за објавување на основните информации за јавните набавки на интернет-страниците на институциите (договорни органи во јавните набавки)
Cili problem publik adresohet nga angazhimi?
Бирото за јавни набавки да им препорача на сите договорни органи во земјата што спроведуваат јавни набавки во согласност со Законот за јавни набавки и коишто се регистрирани на Електронскиот систем за јавни набавки да ги објавуваат на своите интернет-страници (или ако немаат своја, на интернет-страницата на институцијата под
чијашто надлежност работат) следниве, основни, податоци за јавните набавки (самостојно или како линк до веќе објавените документи на ЕСЈН) и тоа: годишен план за јавни набавки со измените и дополнувањата, огласите за јавни набавки, известувањата за склучен договор за јавни набавки, известувањата за реализиран договор за јавни набавки и склучените договори за јавни набавки.
Инаку, станува збор за веќе постојни документи коишто се објавуваат на ЕСЈН кој, пак, првенствено е портал за фактичко спроведување на јавните набавки, а чиишто корисници се самите договорни органи и фирмите, односно економските оператори. Со објавување на овие документи и на своите интернет-страници, се овозможува поширока транспарентност, а со тоа и отчетност и одговорност на институциите што трошат јавни пари и полесен увид во тоа трошење за оние чиишто пари ги трошат, односно граѓаните.
Оттука, заложбата предвидува едноставно објавување на овие документи на интернет-страниците на институциите како линк кој ќе води до веќе објавените документи на ЕСЈН, со што целата постапка на објавување ќе биде брза, кратка и едноставна и нема да бара поспецифични компјутерски вештини.
Достапност на 100% од основните податоци за јавните набавки на институциите на нивните интернет-страници (или на интернет-страниците на институциите под чијашто надлежност работат) од 01.01.2019 година натаму, што ќе придонесе за зголемување на интегритетот и поефикасно искористување на јавните добра.
Pse është ky angazhim i rëndësishëm për vlerat e PHQ?
Institucion i emëruar
Azhurnimi i fundit në
08 November 2021
Arritjet totale për të qenë të suksesshëm: 3
Arritjet e arritura: 3/3
Arritjet në pritje: 0/3
Arritjet e parealizuara: 0/3
Arritjet me progres të konsiderueshëm: 0/3
Анализа и креирање на база со тековни податоци за извршувањето на Буџетот на Република Северна Македонија и нивно ажурирање на 15 дена
Платформата Open Finance е завршена. Предлог Законот за слободен пристап до информациите од јавен карактер кој е во надлежност на Министерството за правда, за да се отстранат правните пречки за реализација на оваа заложба е донесен на 22 мај 2019 година. Измените стапиаја во сила на ноември 2019 година. Конретно за измената што ја засега Министерство за финансии е изгласан амандман на 21 мај 2019 година и е во сила од мај и се додека не стапи во сила новиот закон на 30 ноември.
Treguesit e qëllimit të propozimit:Анализа и креирање на база со тековни податоци за извршувањето на буџетите на единиците на локалната самоуправа и нивно ажурирање на 15 дена
Предвидено е активностите да бидат имплементирани во текот на времетраењето на заложбата.
Treguesit e qëllimit të propozimit:Подготовка и пуштање во употреба на веб апликација “Отворени финансии”
Платформата Отворени финансии е завршена. Донесени се измените во предлог Законот за слободен пристап до информациите од јавен карактер кој е во надлежност на Министерството за правда, со што се отстранија правните пречки за реализација на оваа заложба. Во прилог е линкот од платформата за отворени финансии: https://open.finance.gov.mk/mk/home
Treguesit e qëllimit të propozimit:Отворен трезор
Cili problem publik adresohet nga angazhimi?
Заради зголемување на транспарентноста и поголемо приближување на информациите за трошењето на буџетот на РСМ кон граѓаните и сите заинтересирани страни, а воедно и за искористување на податоците за аналитички, научни и истражувачки цели Министерството за финансии се одлучи на отворање на податоците кон јавноста и нивна поголема достапност. Со оваа заложба Министерството за финансии во соработка со Меѓународниот републикански институт ќе госпроведе концептот на “Отворен трезор” односно “Отворени финансии” како дел од транспарентноста за трошењето на Буџетот на РСМ.
Податоците што треба да се презентираат преку системот “Отворени финансии” ќе бидат извлечени од постојниот информациски систем за финансии со овозможување на размена на податоци на ниво на база на податоци помеѓу новото решение и постојниот информациски систем. Апликацијата ќе понуди:
– опција за пребарување на податоци по одреден временски интервал, период и по одреден датум и тоа по име / физичко или правно лице или буџетски корисник,
– податоците ќе се објавуваат во машински читлив формат согласно Законот за користење на податоци од јавниот сектор,
-,,Според член 7 став од Законот за слободен пристап до информации од јавен карактер – назив и сметка на налогодавач (буџетски корисник), расходно конто и назив, програма и назив, износ, назив и едиствен даночен број на примач ( само правни лица) и назив на примач ( само име и презиме кај физичките лица”.
-,,Според член 7 став 3 од Законот за слободен пристап до информации од јавен карактер објавените лични податоци во врска со информациите од ставот 2 на овој член се достапни две години, од денот на објавата.”
– опција да се оневозможи објавувањето на одредени трансакции или да се модифицираат пред објавување, како што се покривање на името и презимето со “Непознато лице (UP)” или исклучување на сите или некои од трансакциите на одредени буџетски корисници кои се сметаат и се класифицирани како доверливи. Таквите исклучувања може да се направат од
-,,Сетот на податоци ,,Трансакции” се однесува наподатоци кои се аналитички, односно че бидат прикажени трансакциите од кои може да се добијат информации за: назив на буџетски корисник од кој е извршено плаќањето, видот на трошокот согласно економската класификација, примач на средствата, на кој ден е реализирано плаќањето итн. Сетот на податоци,,Буџетски корисници” се однесува на податоци кои се во агрегирана форма и даваат информации за трошењето на буџетските средства по буџетски корисник, програма и екномска класификација.”)
Ова решение покрај тоа што ќе служи како алатка која овозможува категоризација на податоци од трансакциските бази на податоци, порталот ќе дозволи податоците да бидат поставени според спецификациите за трошење на буџетски корисник во различен формат и од други бази на податоци, при што агрегираните податоци ќе прикажуваат споредба на одобрениот буџет и буџетот извршен на корисничко ниво, во различен временски период, но секогаш ограничен со индивидуална фискална година (од 01.01.YY до 31.12.YY). Исто така ќе се генерираат разновидни компаративни прегледи, на пример, најголемите потрошувачи (на ниво на фискална година) или тошоците на одреден буџетски корисник или група корисници, по ставка, по период итн.
Pse është ky angazhim i rëndësishëm për vlerat e PHQ?
Institucion i emëruar
Azhurnimi i fundit në
08 November 2021
Arritjet totale për të qenë të suksesshëm: 1
Arritjet e arritura: 0/1
Arritjet në pritje: 0/1
Arritjet e parealizuara: 1/1
Arritjet me progres të konsiderueshëm: 0/1
Воспоставен механизам за консултација при донесување на законите и приоретизирање на законите кои ќе бидат предмет на антикорупциска проверка на легислативата.
За да да може да може да се оствари ова достигнување потребно е да се екипира одделението за антикорупциска проверка на легислативата при ДКСК. ДКСК сеуште не располага со доволно човечки ресурси за ефикасно функционирање на ова одделение.
Во соработка со ИДСЦС обезбедена е поддршка за спроведување на оваа активност во 2020. Имено, Платформата на граѓански организации за борба против корупцијата во рамки на проектот „Набљудување на успешноста на Државната комисија за спречување на корупција“ поддржан од Фондацијата Отворено општество Македонија , преку имплементаторот ИДСЦС ќе спроведе четири анализи за антикорупциска проверка на легислативата. Сеуште не е познат бројот и кои закони ќе бидат опфатени, ниту обемот на тимот кој ќе работи на анализата.
Treguesit e qëllimit të propozimit:Соработка со граѓанскиот сектор за антикорупциска проверка на легислативата
Cili problem publik adresohet nga angazhimi?
ДКСК и граѓанските организации ќе развијат механизам за соработка во консултативните процеси при носењето на законите како и во процесот на избор и приоретизација на законите кои се веќе донесени, а ќе бидат предмет на антикорупциска проверка на легислативата. ДКСК во согласност со Методологијата за антикорупциска проверка на легислативата ќе ги избира и ќе ги приоретизира законите кои ќе бидат предмет на проверка врз основа на општи критериуми или поединечни случаи. Поединечните случаи се однесуваат на сознанија или пријави и укажувања од граѓанското општество, за ризиците од можна корупција и судир на интереси во одредени законски одредби или во одредена правна област, информација за нацрт-закон што бил изложен на силно лобирање од страна на интересните групи итн.
Граѓанските организации и нивните мрежи треба да се проактивни и поактивни во оваа фаза –како преку учествување во работни групи, потоа на ниво на консултации, кога може да испраќаат коментари во име на групите кои ги застапуваат, но исто така и преку укажување до ДКСК и давање препораки за измена на законодавството.
Pse është ky angazhim i rëndësishëm për vlerat e PHQ?
Institucion i emëruar
Azhurnimi i fundit në
05 December 2022
Arritjet totale për të qenë të suksesshëm: 5
Arritjet e arritura: 0/5
Arritjet në pritje: 5/5
Arritjet e parealizuara: 0/5
Arritjet me progres të konsiderueshëm: 0/5
2.2.1 Ревизија на содржината на анкетниот лист
Со новиот закон за СКСИ се овозможуваат барањата наведени во заложбата. Имено согласно со одредбите од новиот ЗСКСИ анкетниот лист и изјавата за интереси се спојуваат во еден Образец за пријавување имотна состојба и интереси. Согласно со член 119 став 5од новиот ЗСКСИ ДКСК во рок од 60 дена од денот на нејзиното конституирање ќе ја пропише формата и содржината на новиот образец за имотна состојба и интереси. Исто така, согласно новиот закон е предвидено Образецот да се доставува до ДКСК електронски и во печатена форма.
Државната комисија за спречување на корупцијата во Јуни 2019 година, со експертска помош, ја утврди содржината на новиот Образец. За негова формална примена потребно е изготвување на софтверско решение за електронско пополнување и доставување на образецот.
Treguesit e qëllimit të propozimit:2.2.2 Анализа на функционалните пропусти на Регистарот на избрани и именувани лица
Пристап до Регистарот на избрани и именувани лица е овозможен, меѓутоа постојат низа недостатоци кои практично ја усложнуваат или прават недоволно корисна неговата функција.
Пристапот до податоци е ограничен во однос на пребарувањето и прегледноста на регистарот. Пребарувањето по збор во полето означено со „Пребарај обрасци“ е овозможено само за име и презиме. Пребарувањето со користење дел од името на институција не е овозможено преку опцијата „Пребарај обрасци“.
Регистарот на избрани и именувани лица нема „историја на промени“ која дозволува преглед за почетокот и крајот на извршувањето на функцијата на секое избрано и именувано лице. Постоењето „историја на промени“, односно историски податоци за промените на информациите за секој од записите, овозможува анализа на промените кои настанале, а исто така овозможува оценување на веродостојноста и актуелноста на податоците за одреден запис.
Во регистарот не се имплементирани аналитички извештаи кои можат да ја олеснат работата на одделението за аналитика.
Нема можност да се зачува целата база на податоци со цел да се прави компјутерска анализа/ обработка на податоците.
Регистарот не е достапен во формат на отворени податоци.
Со поддршка на USAID NMSI , ангажиран е експерт кој во консултација со ДКСК изготви анализа за практичната примена на Регистарот и неговата функционалност.
Treguesit e qëllimit të propozimit:2.2.3 Доработка на регистарот
Потребно е редизајнирање на Регистарот на избрани и именувани лица и механизам за следење на неисполнетите обврски од страна на институциите. Досегашната пракса укажува дека ДКСК не го користи дадениот мандат за поттикнување и поведување постапка за санкции на институциите кои не ги исполнуваат обврските. Затоа потребно е ДКСК да развие механизми за следење на неисполнување на обврските што произлегуваат од надлежноста за водење на Регистарот на избрани и именувани лица. Исто така ДКСК да преземе чекори за надградба на апликацијата на регистарот и да обезбеди можност за користење на тие податоци од страна на правни или физички лица за создавање нови информации, содржини, апликации или услуги. Исто така во регистерот е потребно да се имплементираат аналитички извештаи кои можат да ја олеснат работата на одделението за аналитика.
Врз основа на анализата е констатирано дека е потребно изготвување на нов Регистар на избрани и именувани лица, наместо надградба на постојното софтверско решение.
Treguesit e qëllimit të propozimit:2.2.4 Ставање во функција на електронско пријавување на ревидираниот анкетен лист.
За ставање на функција на електронското пријавување на имотната состојба и интересите потребно е изготвување на ново софтверско решение во кое ќе се имплементираат законските измени и ќе придонесе за спроведување на ефективна анализа на поднесените обрасци како и проверка на податоците од електронски поднесените обрасци преку системот за интероперабилност. Со помош на ова софтверско решение ќе се олесни работата на одделенијата за имотна состојба и судир на интереси кои преку ова софтверско решение ќе можат да ги вршат своите проверки електронски и во поголем обем поради пристапот до базите на повеќе институции опфатени од системот за интероперабилност.
Сепак за развивање и инсталирање на новото софтверско решение неопходно е исполнување на неколку предуслови: обезбедувањеили адаптација на соодветни простории на ДКСК каде би се инсталирала новата ИТ опрема на која би се инсталирало и новото софтверско решение за електронско пополнување на Образецот за имотна состојба и интереси.
Treguesit e qëllimit të propozimit:2.2.5 Воспоставување на систем за постојано објавување на анкетните листови, вклучително со историски податоци во отворен и компјутерски читлив формат.
Со изготвување на новото софтверско решение за електронско поднесување на обрасците на надворешните корисници (било кое физичко или правно лице) ќе им овозможи детален преглед на обрасците за имотна состојба и судир на интереси со историски преглед кои ќе можат да ги превземат во електронска или печатена форма. Бидејќи обрасците ќе се поднесуваат електронски, времето за обработка и објавување на веб страницата ќе се скрати значително.
Treguesit e qëllimit të propozimit:2.2 Унапреден механизам за следење на имотната состојба на избраните и именуваните лица
Cili problem publik adresohet nga angazhimi?
Врз база на спроведена анализа на антикорупциското законодавство, а поаѓајќи од веќе постоечките информации на ДКСК но и на граѓанското општество, ќе се направи ревизија заради надоградба на функционалноста на регистарот. Тоа ќе биде основата за квалитативна проверка на пополнетоста на Регистарот во надлежност на ДКСК. Во меѓувреме, ДКСК ќе ја стави во функција врската меѓу електронското пријавување на анкетни листови, објавувањето на истите и регистарот. Дополнително, ДКСК со измените на ЗСК ќе создаде законска основа за редефинирање на содржината и начинот на доставување на анкетниот лист. ДКСК со други надлежни институции како УЈП, АВРСМ, Катастар, ЦРСМ, КХВ, МВР ќе го стави во функција системот на интероперабилност, како една од алатките за систематско следење на имотот за време на вршење на функцијата.
Pse është ky angazhim i rëndësishëm për vlerat e PHQ?
Institucion i emëruar
Azhurnimi i fundit në
08 November 2021
Arritjet totale për të qenë të suksesshëm: 6
Arritjet e arritura: 0/6
Arritjet në pritje: 2/6
Arritjet e parealizuara: 4/6
Arritjet me progres të konsiderueshëm: 0/6
Социјално мапирање на сиромашни и материјално необезбедени семејства и поединци во ризик од социјална исклученост со фокус на бездомниците на територијата на Република Северна Македонија и воспоставување на база на податоци врз основа на мапирањето.
Првиот состанок помеѓу претставници на МТСП и ЗГ Љубезност беше одржан на 24.10.2018 година при што беше договорено да се почне со активности за мапирање на територијата на Град Скопје, кои понатаму би се прошириле на целата територија на Р.С. Македонија.
Во таа насока, со цел успешна проекција и реализација на активностите, а пред се точно дефинирање на целните групи кои ќе бидат мапирани, како и начинот на организација на активностите, беа одржани 3 работни состаноци со преставници на релевантните институции и организации од областа, и тоа, покрај МТСП и ЗГ Љубезност беа вклучени претставници од ЈУ Завод за социјална дејност, ЈУ МЦСР Скопје, Град Скопје – Сектор за детска, социјална и здравствена заштита, ЗГ ПАБЛИК, Црвен Крст на Град Скопје, на ден 8.11.2018, 15.11.2018 и 18.12.2018 година.
Имајќи предвид дека од одржаните состаноци произлезе потребата од координација на процесот во рамки на ЈУ МЦСР Скопје, во меѓувреме се одржа состанок помеѓу преставниците на МТСП со директорот и одговорните лица на ЈУ МЦСР Скопје, при што е назначено лице од ЈУ МЦСР Скопје одговорно за собирање на податоците и координирање на актвностите помеѓу вклучените субјекти.
Во интерес на потребата од ефикасно собирање на потребните информации во однос на дефинираните ранливи категории, на ден 1.2.2019 одржан е состанок помеѓу преставници на ЗГ Љубезност, ЈУ МЦСР Скопје и МТСП, при што се дефинирани потребните податоци кои ќе бидат побарани од секој вклучен субјект во процесот, како и формата на самата табела.
Во тек е прибирањето на потребните податоци во соработка со ЗГ Љубезност, Црвен крст на Град Скопје, како и ЈУ МЦСР Скопје и останатите вклучени субјекти во процесот.
13.03.19 одржана е поширока средба на која покрајпретставниците на МТСП и ЗГ Љубезност, присуствуваа и ЈУ МЦСР-Скопје, Црвен крст на град Скопје и град Скопје. Дискутирано е во однос на формата и начинот на внесување на податоци во Excel табелата.
21.03.2019 во просториите на Црвен крст на град Скопје, одржана е уште една работна средба, на која беа присутни и општинските организации на Црвен крст. На истата од страна на Црвен крст е презентиран нивниот модел на прибирање податоци заради усогласување и понатамошно поефикасно координирање на активностите. Во текот на наредниот период се одржани неколку работни средби помеѓу претставници на МТСП, ЗГ Љубезност и ЈУ МЦСР-Скопје, во насока на подобрување на функционалноста нa самата база на податоци како и начинот на прибирањето на истите.
Во истиот период е доставен и допис до општините на Град Скопје заради вклучување со свои претставници во понатамошните активности од заложбата.
Во текот на месец ЈУНИ направено е усогласување на податоците од базата, корекција на понудените опции во самите зададени параметри согласно со донесениот Закон за социјална заштита, по што финалната табела е дадена на понатамошна надлежност и прибирање на податоци од страна на назначениот претставник од ЈУ МЦСР Скопје.
Следен состанок, во поширок состав вклучително и со претставници на општините, е закажан на 17.10.2019 година на кој ќе биде дискутирано во однос на посточките проблеми околу доставување на податоците до ЈУ МЦСР Скопје. На истиот ќе се дискутира во однос на потребата од поактивно вклучување на сите субјекти на локално ниво, како и можноста за одржување на засебни состаноци и презентации на заложбата кон сите потенцијално собирачи на податоци.
- Следната средба се одржа на 31.10.2019 во просториите на МТСП во поширок состав со вклучување н и на локалната власт, односно беа присутни преставници од МТСП, Влада на РСМ, Љубезност, Заводот за социјална дејност, ЈУМЦСР, Град Скопје, Општина Центар, Општина Карпош, Општина Аеродром, Црвен Крст и Паблик.
Заклучоци:
- После секоја поголема активност од страна на било која организација, податоците за доставената донација веднаш да се пратат до одговорното лице во ЈУМЦСР
- Excel – табелата празна од страна на одговорното лице при ЈУ МЦСР-Скопје, да се достави како формат до сите вклучени субјекти во овој процес со цел истите да ја пополнуваат и навремено да ја доставуваат.
- Од страна на ЗГ Љубезност да се направи посета на сите општини, со цел презентација на excel –табелата, кратка обука за начинот на пополнување и содржината на податоците, за да комплетно се достават до одговорното лице при ЈУ МЦСР-Скопје.
- Собирањето податоци како и мапирањето и во следниот период ќе се продолжи со исто темпо.
- Согласно Законот за заштита на лични податоци да се разгледа правната можност односно потребата од потпишување на писмена изјава на записник од нивна страна при мапирање на истите на терен , за да се користат нивните податоци во интерес на остварување на правата од Законот за социјална заштита.
- Со оглед на тоа дека сме ограничени со временската рамка за спроведување на заложбата истите активности треба да се отпочнат веќе наредниот период односно најдоцна од средина на месец Ноември.
– Средба во Општина Карпош 28.11.2019
– Средба во Општина Центар 02.12.2019
– Средба во Општина аеродром 19.12.2020
На средбите е:
презентирана заложбата
презентиран екселот
дискусија околу пополнувањето
- Средба во Државен завод за статистика 17.01.2020
Присутни Директорот Апостол Симовски со четворица од тимот и по еден преставник од Љубезност, МТСП и ЈУМЦСР Скопје, во продолжение резултатите:
Искажана импресија заради нашата определба како работна група, да ги запознаеме со заложбата, плановите и да побараме нивна поддршка во процесот на креирање на Регистарот за бездомници и социјално загрозени.
Искажана потреба за постоење на ваков Регистар како дополнителна алатка во детектирањето на Бездомниците при реализирање на пописните активности,
Детектирањето на „Фантомите“ на терен и евидентирањето во оваа база на податоци, а веднаш потоа и решавањето на нивниот статус со вадење на документи, ќе го олесни процесот на попишување на истите.
Понудена поддршка во делот на подобрување на алатката со вметнување на сите корекции кои претходно ги разгледувавме, споделување на Шифрарник за да може соодветно да се кодираат дел од податоците, понуди преставник од IT секторот на ДЗС како преставник во работната група во целиот процес и секоја друга потреба за поддршка што ќе произлезе во следниот период од самиот процес на креирање на Регистарот.
- Со почетокот на пандемијата, од Март до Јули 2020 год. немавме никакви средби на усогласување и подобрување во процесот, освен продолживме со мапирање на терен, запазувајки ги сите мерки и протоколи со настанатата ситуација.
- Средба на ZOOM 17.07.2020 на преставници од Љубезност, МТСП, ЈУМЦСР, ЗСД, ДЗС, ГРАД СКОПЈЕ како и од приватната IT компанија ГРАБИТ од Скопје со цел преставникот од Грабит се запознае со заложбата со детектирање на сите сугестии од сите чинители, за да може да ни помогне во пишување на апликативен текст со соодветен IT вокабулар, за да можеме во следен период да аплицираме на повици за изработка на софтверско решение за Регистерот.
- Средба во просториите на Љубезност на преставници на Љубезност, МТСП, ЈУМЦСР и ЗСД каде што преставниците од ЗСД (Завод за социјална дејност) ги изложија своите сугестии и забелешки за да се вметнат во самата Ексел алатка за истата да се подобри.
- Средба во просториите на ДЗС (Државен завод за статистика) на преставници од Љубезност, МТСП, ЈУМЦСР, ЗСД и ДЗС, каде што преставниците од ДЗС ги споделија своите сугестии и забелешки за да се подобри Ексел алатката.
Во следниот период операторот од ЈУМЦСР треба да ги земе во предвид сите сугестии и забелешки од сите чинители и да ги имплементира во самата Ексел алатка. Исто така во следен период, потоа да се направи средба со работната група за да се презентираат сите настанати промени и согласно можностите треба да се направи повторна средба со компанијата ГРАБИТ, со цел да им се дадат сите потребни информации за да можат да го концепираат текстот за идно аплицирање
Treguesit e qëllimit të propozimit:Склучување на меморандуми за соработка помеѓу засегнатите страни и спроведување на Обуки за мапирање на социјален простор - Преставници од Центри за социјална работа, Општини, НВО.
Не се отпочнати активности.
Treguesit e qëllimit të propozimit:Мапирање на расположивите ресурси за давање на услуги на ранливи групи во локалната заедница.
Предвидено е активностите да започнат од 01.2020
Treguesit e qëllimit të propozimit:Координација на активностите помеѓу месно надлежните Центри за социјална работа, Општините, НВО во насока на детектирање на потребите на целната група и соодветно упатување и обезбедување на потребните услуги на сиромашни и материјално необезбедени семејства и поединци во ризик од социјална исклученост со фокус на бездомниците на територијата на Република Северна Македонија.
Започнати активности за координација на активностите само во рамки на територијата на Град Скопје и прибирање на податоци за детектирање на потребите на целната група. Имено, согласно последниот состанок, ЗГ Љубезност започна со посети на општините и здруженијата со цел презентација подетална на самата заложба , со кратка презентација на Excel – табелата која како уникатен формат треба да се пополнува со податоци и тоа во општина Карпош, Центар ,Аеродром, а побарана е средба и во општина Кисела Вода.
По успешно спроведување на планираните активности за координација на територија на Град Скопје, предвидено е активностите да се прошират на целата територија на државата.
Treguesit e qëllimit të propozimit:Тест период на имплементација, мониторинг на активностите и тековно одстранување на евентуални аномалии.
Предвидено е активностите да започнат од 09.2020
Treguesit e qëllimit të propozimit: Периодично ажурирање на податоците во базите на податоци (на 6 месеци).Редовно ажурирање на базите на податоци во однос на детектираните потреби и обезбедени услуги.
Предвидено е активностите да започнат од 09.2021 Периодот на периодично ажурирање на податоците во базите на податоци да се намали најпрво на 3 месеци/потоа на 1 месец.
Treguesit e qëllimit të propozimit:Мапирање на бездомници и социјално загрозени семејства и поединци
Cili problem publik adresohet nga angazhimi?
Воспоставување на механизми за координација на активностите за поддршка на сиромашни и материјално необезбедени семејства и поединци во ризик од социјална исклученост, со фокус на бездомниците на територијата на Република Северна Македонија, преку кои ќе се обезбеди:
– воспоставување на евиденција на лица и семејства,
– мапирање на потребите од социјална заштита,
– расположивите и потребните ресурси за помош и поддршка на загрозените граѓани/семејства, за ублажување на состојбата на сиромаштија,
– координирање на активности помеѓу ЦСР, општинската администрација, бизнис заедницата, здружението Љубезност и други засегнати страни заради евидентирање на лицата, обезбедување на соодветни услуги, а кои се однесуваат на обезбедување на храна, облека, парична помош и сместување на бездомниците, и останата поддршка на социјално загрозените семејства и поединци,
– размена на податоци и информации за преземени активности.
Pse është ky angazhim i rëndësishëm për vlerat e PHQ?
Institucion i emëruar
Azhurnimi i fundit në
08 November 2021
Arritjet totale për të qenë të suksesshëm: 2
Arritjet e arritura: 2/2
Arritjet në pritje: 0/2
Arritjet e parealizuara: 0/2
Arritjet me progres të konsiderueshëm: 0/2
Утврдување обврска за ЦРРСМ да ги направи слободно и отворено бесплатно достапни основните податоци за регистрираните субјекти (ЕМБС, назив, адреса, правна форма (организационен облик), датум на основање, големина, статус (активен/неактивен/во постапка на утврдување/избришан), дополнителни информации (во стечај/во ликвидација) и дејност (шифра и опис).
На предлог тарифата на ЦР, која беше одобрена од управниот одбор и во посебен член беше утврдено основните податоци за регистрираните субјекти согласно оваа заложба да бидат бесплатни односно без надоместок, Секретаријатот на законодавство имаше забелешки и членот по нивно укажување мораше да изостане од финалниот текст на тарифата. И покрај тоа, ЦР ќе ја спроведува одлуката на управниот одбор, односно основните податоци за регистрираните субјекти, согласно оваа заложба, преку новиот веб портал на ЦР ќе бидат бесплатни, односно без надоместок.
Treguesit e qëllimit të propozimit:Изработка на софтверско решение интегрирано и достапно преку интернет страницата на ЦРРСМ за овозможување на пребарување на 100% од регистрираните субјекти, според ЕМБС или според дел од назив на субјектот, а кое ќе резултира со пристап до основните податоци за бараниот субјект: (ЕМБС, назив, адреса, правна форма (организационен облик), датум на основање, големина, статус (активен/неактивен/во постапка на утврдување/избршан), дополнителни информации (во стечај/во ликвидација) и дејност (шифра и опис).
Изработката на нов веб портал (софтверско решение) на Централниот регистар, преку кое ќе се овозможи и пребарување во Трговскиот регистар и регистарот на други правни лица (ги содржат сите регистрирани субјекти) и добивање на основните податоци за секој субјект бесплатно, односно без надоместок, во целосна согласност со заложбата, е завршено и истиот во месец октомври 2020 е поставен во продукциска работа. Новиот веб портал на ЦР е јавно достапен на следната веб локација http://www.crm.com.mk, додека до основните податоци за одреден субјект (Основен профил на регистриран субјект) може да се пристапи преку менито „Отворени податоци“ или директно на следната веб локација: http://www.crm.com.mk/mk/otvoreni-podatotsi/osnoven-profil-na-registriran-subjekt .
Treguesit e qëllimit të propozimit:
Основните податоци за регистрираните субјекти во Централниот регистар на РСМ да станат јавно бесплатно достапни на интернет-страницата на ЦРРСМ
Cili problem publik adresohet nga angazhimi?
Следните основни податоци за субјектите: ЕМБС, назив, адреса, правна форма (организационен облик), датум на основање, големина, статус (активен/неактивен/во постапка на утврдување/избришан), дополнителни информации (во стечај/во ликвидација) и дејност (шифра и опис) регистрирани во Централниот регистар на РСМ треба да бидат јавно бесплатно достапни на интернет страницата на институцијата. Податоците ќе можат да се добијат со внесување на ЕМБС или преку помошен критериум за пребарување дел од називот на субјектот.
Согласно 5-тата ЕУ директива Beneficial Ownership податоци за сопствениците на субјектите ќе бидат јавно достапни со донесување на новиот Закон за спречување на перење пари и финансирање на тероризам, кој предвидува нов регистар на крајни сопственици (физички лица). Според моменталните планови регистарот треба да биде функционален во рок од 12 месеци од донесување на Законот и подзаконските акти, односно во втората половина на 2019 година. За законот се надлежни Министерството за финансии и Управата за финансиско разузнавање.
Слободна достапност на основните податоци наведени во описот на заложбата за 100% од регистрираните субјекти во ЦРРСМ почнувајќи од 30.06.2019 година, што ќе придонесе за унапредување на транспарентноста, одговорноста и отчетноста на владата и ќе го унапреди животот и работењето на граѓаните.
Pse është ky angazhim i rëndësishëm për vlerat e PHQ?
Subjektet tjera të përfshira
Institutions
- Централен регистар на Република Северна Македонија
Organizatat
Institucion i emëruar
Azhurnimi i fundit në
08 November 2021
Arritjet totale për të qenë të suksesshëm: 3
Arritjet e arritura: 0/3
Arritjet në pritje: 0/3
Arritjet e parealizuara: 0/3
Arritjet me progres të konsiderueshëm: 3/3
Редовно проактивно објавување на информациите од јавен карактер на интернет-страниците на имателите на информации
Центарот за граѓански комуникации ја објави анализата за Активна транспарентност 2019 година, по претходно изготвена индикативна листа преку која се изготви анализата за активната транспарентност на 97 иматели на информации од Владата на РСМ и министерствата, како и од општини во РСМ.
Treguesit e qëllimit të propozimit: - Изработка на индикативна листа на информации од јавен карактер што институциите треба проактивно да ги направат достапни на своите интернет-страници (или на интернет-страниците на институциите под чијашто надлежност работат) - Задолжително објавување на сите информации од јавен карактер на интернет-страниците на имателите на информации (или на интернет-страниците на институциите под чијашто надлежност работат) - Следење на исполнување на обврските на институциите преку т.н. Индекс на активна транспарентност што го изработува Центарот за граѓански комуникацииУнапредување на електронски пристап до информациите од јавен карактер
Постоечката електронска веб-страница (платформа за овозможување на електронски пристап до информациите од јавен карактер – https://slobodenpristap.mk/), воспоставена од Фондацијата Отворено општество – Македонија, по воспоставена соработка со Комисијата за заштита на правото за слободен пристап до информациите од јавен карактер, е предадена во нејзина сопственост. По предадената сопственост на платформата се пристапи кон нејзино унапредување согласно новиот Закон за слободен пристап до информациите од јавен карактер во рамки на активностите во проектот IPA II „Промовирање на транспарентност и одговорност во јавната администрација“, каде што согласно активностите предвидени со овој проект оваа активност ќе биде имплементирана.
Treguesit e qëllimit të propozimit: -Развој на методологија за унапредување на постоечката електронска веб-страница (платформа) за електронски пристап до информации од јавен карактер - Воспоставен електронски систем за пристап до информациии и преземен од имателите на информации на користење - Развој на прирачник со обуки за имателите, како и промоција на платформата за користење од граѓаните со што ќе се поедностави пристапот до информациитеЗголемување на свесноста на граѓаните за нивните права за пристап до информации од јавен карактер и зголемено користење на правото од страна на граѓаните
Здружението за еманципација, солидарност и еднаквост на жените-ЕСЕ во соработка со Комисијата за заштита на правото за слободен пристап до информациите од јавен карактер одржа девет обуки како активност за спроведување на кампањата за зголемување на свесноста на граѓаните за нивнитее права за пристап до информации од јавен карактер и зголемено користење на правото од страна на граѓаните. На обуките граѓаните беа запознаени со основите на Законот за слободен пристап до информации од јавен карактер и нивното право да бараат информации со кои располагаат институциите во нивните општини. На обуките беа поделени и едукативни материјали кои беа изготвени од страна на Здружението ЕСЕ и Комисијата за ЗПСПИЈК.Средбите беа реализирани во следниве места:
– Шуто Оризари- две обуки 27 март
– Св. Николе на 28 март
– Виница, с. Црник (Пехчево) и Делчево на 29 март
– Тетово на 3 април
– с.Дабиле (Струмица) на 5 април
Treguesit e qëllimit të propozimit: - Развивање на план за спроведување на кампањата (идентификување на општини и населени места каде кампањата ќе се спроведува; развивање на содржина која ќе им биде презентирана на граѓаните и формат за јавна презентација; воспоставување на соработка со локални граѓански организации во идентификуваните општини; воспоставување на механизми за мерење на влијанието на кампањата) - Спроведување на кампања и мерење на ефектите од истатаПроактивно објавување, унапредување на електронскиот пристап и зголемување на свесноста на граѓаните за нивните права за слободен пристап до информации од јавен карактер
Cili problem publik adresohet nga angazhimi?
Имателите на информации од јавен карактер да ги објавуваат проактивно и редовно на своите интернет-страници сите информации кои се индикативно наведени во ЗСПИЈК, како и информациите кои веќе ги имаат дадено како одговор на барање за пристап, додека оние иматели кои немаат свои интернет-страници, тоа да го прават на интернет-страниците на институцијата под чијашто надлежност работат. Агенцијата за заштита на правото за слободен пристап до информациите од јавен карактер во соработка со Здружението за еманципација, солидарност и еднаквост на жените (ЕСЕ), ќе развијат и спроведат теренска кампања за информирање на граѓаните за нивните права за пристап до информации од јавен карактер. Со воспоставување на функционална платформа за овозможување на електронскиот пристап до информациите од јавен карактер, ќе се олесни процесот за испраќања на барања за слободен пристап до информации од јавен карактер и одговор по истото. Преку овој онлајн систем (платформа) секој заинтересиран граѓанин ќе може да испрати барање за информација од јавен карактер до имателите кои лесно ќе ги пронајде на платформата. Предноста на платформата е во тоа што сите информации кои се дадени се јавно објавени и може да бидат пристапни за секој, што значи ако еднаш информацијата е дадена од имателот, преку оваа платформа, ќе се намали обемот на работа во институцијата во случај кога друг барател би бил заинтересиран за истата.