2.3 Подобрување на електронскиот систем за основна и континуирана обука на судиите
Area: Отворено Судство - ПЕРФОРМАНСИ
Новата веб-страница на Академијата за судии и јавни обвинители е пуштена во употреба во септември 2019 година, меѓутоа сè уште има простор и потреба од овозможување за модернизирање на работата на АСЈО преку овозможување на модерна платформа е-учење како за кандидати за судии и јавни обвинители така и за постојните…
0
2.2 Подобрување/унифицирање на структура на извештаите на судовите и квалитетот на податоците
Area: Отворено Судство - ПЕРФОРМАНСИ
Во стратешките документи за правосудство континуирано се констатира дека формата на годишните извештаи на работа на судовите, Судскиот совет и на Врховниот суд се нееднакви, што создава проблеми во однос на јасноста, разбирливоста на извештаите, особено во делот на статистичките податоци поради несинхронизираност на податоците. Најголем дел од судовите водат…
0
2.1 Зајакнување на надзорната улога на Судскиот совет врз транспарентноста на судовите
Area: Отворено Судство - ПЕРФОРМАНСИ
Во Законот за Судскиот совет член 92, ст. 1, точка 5 е новина во македонската правна рамка, согласно кој, Судскиот совет цени дали претседателите на судовите доследно се грижат за односите со јавноста. Судскиот совет тоа треба да го врши преку увид во веб-страницата на судовите, односно преку проверка на…
0
1.3 Подобрување на квалитетот и достапноста на податоците и информациите за функционирање на Судскиот совет
Area: Отворено Судство - ПРИСТАП ДО ИНФОРМАЦИИ И ПОДАТОЦИ
Судскиот совет на РСМ има двојна улога кога станува збор за транспарентноста на правосудниот систем. Од една страна тој има активна улога, односно треба да ја мониторира транспарентноста и отвореноста на судството. Од друга страна тој се јавува како пасивен субјект кој треба да исполни законски обврски со цел да…
0
1.2 Подобрување на односите со јавноста на судовите
Area: Отворено Судство - ПРИСТАП ДО ИНФОРМАЦИИ И ПОДАТОЦИ
Во институционалната рамка и практикување на вистинската транспарентност и отвореност на судовите, се појавуваат бројни проблеми и предизвици. Судовите, немаат ресурси, ниту знаење да ги исполнуваат релевантните норми на Судскиот деловник за односи со јавноста. Судиите не се стремат редовно да комуницираат со јавноста на директен начин преку прес- конференции,…
0
1.1. Подобрување на електронскиот судски портал на РСМ (WWW.SUD.MK)
Area: Отворено Судство - ПРИСТАП ДО ИНФОРМАЦИИ И ПОДАТОЦИ
Воведувањето на електронскиот Судски портал на РСМ (www.sud.mk) во 2017 година се очекуваше да придонесе за поголема транспарентност на судовите, но сѐ уште постојат големи разлики помеѓу квалитетот и обемот на податоците достапни за судовите. Информациите кои што се објавуваат на веб-страници за секој суд не се унифицирани, не се…
0
4. Парламентарен караван - мобилен параламент за директна комуникација на пратениците со граѓаните
Area: ОТВОРЕН ПАРЛАМЕНТ
Собранието редовно одржува отворени денови и организира посети на зградата за граѓаните. Ова придонесува за процесот на подобрување на имиџот на институцијата и постепено ја гради перцепцијата дека Собранието е отворено и транспарентно. Сепак, некои граѓани од различни причини, временски, практични или економски, не можат да патуваат во Скопје и…
0
3. Надзорна расправа во Собранието за спроведувањето на националниот ПОВ план 2024-2026
Area: ОТВОРЕН ПАРЛАМЕНТ
Собранието е законодавна власт во системот на организација на државната власт во државата и суверен претставник на волјата на граѓаните. Во определбите за отвореност и транспарентност на законодавната власт Собранието е дел од Партнерството за отворена власт од 2018 година и тоа со посебна работна група, посебен Акциски план со…
0
2. Информирање на јавноста преку собранискиот ТВ канал
Area: ОТВОРЕН ПАРЛАМЕНТ
Собранието ќе ја продолжи реформата со целосна функционалност на собранискиот канал. Информирањето на јавноста преку собранискиот канал мора да биде квалитетна, навремена, редовна, предвидлива, преку неедитабилна содржина преноси во живо и пренос на снимки од пленарни седници и комисии совети и други активности, но и преку дизајн и продукција на…
0
1. Регистар на регулаторни тела основани од Собранието
Area: ОТВОРЕН ПАРЛАМЕНТ
Освен законодавната, надзорната и претставничката функција, Собранието има и голема улога во формирање на разни регулаторни тела, агенции и органи, кои директно се одговорни за својата работа пред законодавецот. Почнувајќи од основањето, до именувањето на раководни лица во нив, членови на надзорни и/или управни одбори и слично, одобрување на нивните…
0