Kontakt personi

Ергин Баки, Државен слижбеник ergin.baki@mon.gov.mk

Azhurnimi i fundit në

05 December 2022

Arritjet totale për të qenë të suksesshëm: 6

Arritjet e arritura: 0/6

Arritjet në pritje: 0/6

Arritjet e parealizuara: 6/6

Arritjet me progres të konsiderueshëm: 0/6

Незапочнато

3.3.1 Унапредени капацитети и можности на учениците, наставниците, училиштата и МОН заеднички да градат отчетно, достапно, ефективно и ефикасно средно образование.

Treguesit e qëllimit të propozimit: Број на засегнати страни вклучени во градењето на капацитетите за отчетно, достапно, ефективно и ефикасно средно образование Број на спроведени обуки Број на учесници на обуките расчленети според следниве категории (наставници/ученици)
Незапочнато

3.3.2 Дефинирани приоритетни области за учениците, родителите и наставниците

Treguesit e qëllimit të propozimit: Број на развиени стандарди за образовни услуги % на спроведување на планот за капитални инвестиции Број на идентификувани прашања кои биле предмет на мониторинг
Незапочнато

3.3.3 Воспоставување на алатки за мониторинг

Treguesit e qëllimit të propozimit: Број на учесници во мониторингот расчленети според следниве категории (ученици, родители, наставници) Број на корисници на технолошката алатка
Незапочнато

3.3.4 Преземени активности за разрешување на идентификуваните проблеми:

Treguesit e qëllimit të propozimit: Број на одржани состаноци Број на идентификувани решенија Број на средби со локални и национални институции за дискутирање на идентификуваните проблеми и решенија. Број на споделени информации за степенот на реализација на идентификуваните проблеми.
Незапочнато

3.3.5 Подобрена транспарентност преку објавување на податоци и информации на веб страните на институциите (националните институции, општините и училиштата)

Treguesit e qëllimit të propozimit: Процент на објавени информации од вкупно подготвени Процент на општини кои имаат објавено најмалку 2/3 од инфомациите
Незапочнато

3.3.6 Воспоставен механизам за законско објавување на квалитетни отворени образовни ресурси на официјалните образовни платформи

Treguesit e qëllimit të propozimit: Број на објавени ресурси од почетокот на кампањата од страна на институциите (БРО).

3.3 Јавни услуги и политики темелени на граѓанските приоритети од областa на образованито

Cili problem publik adresohet nga angazhimi?

Земјите од регионот на Југоисточна и Централна Европа, во кои потпаѓа и Република Северна Македонија, заостануваат зад западноевропските земји во однос на главните индикатори за здравјето и благосостојбата на граѓаните. Високото ниво на затвореност на јавните институции и ниското ниво на запознаеност на граѓаните со своите основни права, како и недостатокот на вистинско партнерство помеѓу граѓанските организации и јавните институции, го ограничуваат процесот на унапредување на јавните услуги и пристапот до нив. Дополнително, развојот на технологиите и можностите за дигитализација во светот, ги поттикнаа Владите во регионот, вклучително и Владата на РСМ да иницираат процеси на дигитализација на одредени услуги и воведување на технологии за автоматизирано објавување на податоци. Повеќето од досегашните иницијативи се однесуваат на развивање продукти кои би придонеле за унапредување на нивото на транспарентност на институциите, но во голем дел од овие иницијативи го занемаруваат аспектот на вклучување на граѓаните и не ги земаат во предвид граѓанските мислења, односно зголемувањето на обемот на податоци кои се јавно достапни што се постигнува со досегашните иницијативи, а треба да придонесе кон зголемена активност на граѓаните во процесите на донесување на одлуки, не ги даваат посакуваните резултати. Ваквата состојба се јавува од две причини, и тоа: сложеност на податоците кои се објавуваат и неможноста да граѓаните ги разберат истите, како и заради непостоењето на воспоставени механизми за двонасочна комуникација помеѓу оние кои објавуваат податоци и овие за кои тие податоци се наменети.

Недостатокот на механизми за двонасочна комуникација помеѓу Министерството за образование и средните училишта со граѓаните,

придонесува за ниска доверба на корисниците во овие институции и мал одзив на граѓаните, со фокус на ранливите групи и средини

Main goal of the proposal

Главната и долгорочна цел на заложбата е да се воспостави организиран систем и пракса на двонасочна комуникација помеѓу граѓаните и донесувачите на одлуки при планирање, спроведување и образовните политики.

Si do të kontribujë angazhimi në zgjidhjen e problemit publik?

Заложбата со своите активности ќе допринесе за иницирање на промени и воспоставување на позитивни практики на две нивоа, и тоа: национално и  локално ниво, преку соработка погоренаведените јавни институции со граѓанските организации на национално и локално ниво. Сите активности на оваа заложба ќе се фокусираат на воспоставување на механизми за вклучување на наставниците и учениците во средните училишта.

Заложбата ќе се фокусира на: 1) воспоставување на континуирана соработка помеѓу институцијата и наставниците/учениците и граѓанските организации вклучени во оваа заложба, следење и спроведување на образовните програми, кои по завршувањето на акцискиот план би ја продолжиле соработката и би работеле континуирано на развивање на целните политики. 2) развивање на платформи за консултации и транспарентност и работа со граѓани од ранливи групи во насока на нивно запознавање со правата од предметните политики, прибирање на нивни препораки и мислења, како и запознавање со можностите за идно вклучување во процесите на донесување на одлуки. 3) Промовирање на развиените платформи помеѓу пошироката јавноста со цел широка употреба. 4) Унапредување на политиките/праксата врз основа на добиени предлози и учество на граѓаните, со обезбедување на повратен одговор за статусот и превземените чекори по доставените предлози.

Pse është ky angazhim i rëndësishëm për vlerat e PHQ?
Informacion shtesë

Оваа заложба восебе содржи активности кои овозможуваат воспоставување и практикување на мехнизми за вклучување на наставниците/учениците во процесите на донесување на одлуки во областа образованието. Оттука, сите предложени решенија  придонесуваат кон остварување на поставените цели и акции на Владата на РСМ по поднесување на доброволниот преглед за спроведување на ЦОР на Високиот политички форум во 2020 година. Односно, кон ЦОР 4. Следен чекор: подобрување на квалитетот и пристапот до образовните програми за средно образование, со фокус на ранливи групи и подобрување на кариерниот развој на наставниците.Поврзаност со Глобалните цели за одржлив развој, врска со Цел 16 ,,Мир, правда и силни институции“ Таргет 16.6: Да се развијат ефективни, отчетни и транспарентни институции на сите нивоа.Со мерките на оваа заложба се придонесува кон унапредување на планирањето, спроведувањето и следењето на јавните услуги кое ќе придонесе кон зголемување на задоволството на граѓаните од искуството од испорачаните јавни услуги.



Leave a Reply